آیا واقعا 50 نفر نامه‌ی خبرگان رهبری را امضا کرده‌اند؟

بیانیه‌ی منتسب به خبرگان به صدا و سیما هم راه یافت، اما اسامی منتشر نشد
آیا واقعا 50 نفر نامه‌ی خبرگان رهبری را امضا کرده‌اند؟
ظهر امروز در بخش خبری ساعت 14 صدا و سیما، اولین خبر به «بیانیه 50 عضو مجلس خبرگان رهبری» اختصاص یافت، اما باز هم اسامی امضاکنندگان این نامه منتشر نشد تا این ابهام پررنگ‌تر از قبل باقی بماند که آیا واقعا 50 عضو خبرگان این نامه را امضا کرده‌اند؟
به گزارش «موج سبز آزادی» بیانیه‌ی منتسب به 50 عضو خبرگان که لحنی نزدیک به اظهارات محمد یزدی دارد، از هاشمی رفسنجانی خواسته است به طور شفاف از رهبری حمایت کند و از احمدی نژاد نیز خواسته شده که پیرو رهبری باشد و افراد حساسیت‌زا را کنار بگذارد.
متن کامل این بیانیه را از اینجا بخوانید.
اما نه در خبرهای رسمی و غیررسمی اثری از اسامی امضاکنندگان این نامه هست و نه حتی در سایت دبیرخانه‌ی مجلس خبرگان که زیر نظر محمد یزدی اداره می‌شد، چیزی درباره‌ی این بیانیه می‌توان دید.
عدم انتشار اسامی، با توجه به خبر برخی سایت‌ها مبنی بر اینکه نامه‌ی منتسب به اساتید حوزه علمیه نیز دروغین بوده و دو روز قبل توسط حسین شریعتمداری جعل شده بود، این شائبه را ایجاد کرده که نامه‌ی منتسب به خبرگان نیز به قلم یک یا چند عضو این مجلس باشد و خبر وجود امضای 50 نفر در پای آن، دروغی بیش نباشد.
بر اساس گزارش «موج سبز آزادی» خبرگزاری‌های رسمی و سایت‌های حامی دولت، این بیانیه را با امضای «اكثريت نمايندگان مجلس خبرگان رهبری» منتشر کردند تا راه فرار از انتشار اسامی باقی بماند، اما اخبار صدا و سیما به طور مشخص به امضای 50 نفر اشاره کرد، بدون اینکه نامی از این این 50 نفر ببرد.
این گزارش حاکی است آخرین وزن‌کشی در خبرگان مربوط به انتخابات هیات رئیسه‌ی این مجلس در اسفند ماه سال گذشته بود که در آن از مجموع 79 رای اخذ شده، هاشمی 51 رای و یزدی 26 رای را به خود اختصاص داده بودند.
به گزارش «موج سبز آزادی» در وزن‌کشی قبلی هم که سال قبل از آن رخ داد و به‌واقع جدی‌ترین تقابل دو طیف حاضر در مجلس خبرگان رهبری بود، باز اکثریت از آن طیف هاشمی بود. در آن رای‌گیری که پس از درگذشت علی مشکینی برگزار شد و باید رئیس جدید خبرگان انتخاب می‌شد، پس از اعلام انصراف مصباح یزدی از کاندیداتوری، جنتی و یزدی به همراه هاشمی رفسنجانی نامزد شدند که در نهایت پس از اعلام کناره‌گیری یزدی به نفع جنتیو با وج.د فضاسازی شدید علیه هاشمی، او باز هم موفق شد با 41 رای به ریاست خبرگان برسد و در مقابل ائتلاف جنتی و یزدی و مصباح یزدی تنها 36 رای را از آن خود کرد.
گفتنی است تعداد کل اعضای مجلس خبرگان رهبری، بر اساس فهرست مندرج در سایت دبیرخانه این مجلس، 88 نفر اعلام شده که معمولا تعداد اعضای حاضر در اجلاس‌های دوره‌ای خبرگان، به علت بیماری و کهولت سن برخی اعضا، کمتر از این تعداد می‌شود.
اسامی اعضای مجلس خبرگان رهبری

0 نظر دهید: