مسعود هاشم‌زاده و محسن روح‌الامینی به جانباختگان انتخابات پیوستند



با گذشت بیش از چهل روز از انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران، تازه‌ترین خبرها حاکی از کشته شدن دو شهروند دیگر، مسعود هاشم‌زاده و محسن روح‌الامینی (فرزند مشاور محسن رضایی) در جریان رخدادهای پس از انتخابات است.این درحالی است که برپایه گزارش‌های منتشر شده، هنوز بسیاری از خانواده‌ها اطلاعی از بستگان بازداشتی یا مفقود شده خود ندارند و ارزیابی‌های غیر رسمی جانباختگان رویدادهای پس از انتخبات را بیش از آمار دولتی نشان می‌دهد.در این میان با وجود فشارهای مسئولان امنیتی، خانواده یکی دیگر از قربانیان حوادث اخیر تصمیم گرفت که کشته شدن فرزند خود را به اطلاع رسانه‌ها برساند.برادر مسعود هاشم‌زاده در گفت‌وگو با رادیو فردا گفت، روز شنبه ۳۰ خرداد که درگیری در تهران در جریان بود، برای آوردن برادرش به خیابان می‌رود که متوجه می‌شود که مسعود تیر خورده است و توسط مردم از خیابان شادمان به درمانگاه انتقال داده‌ شده استبه گفته میلاد هاشم‌زاده، در درمانگاه محل پزشک علائم حیاتی در مسعود را چک می‌کند که مشخص می‌شود تنها «دو یا سه دقیقه بعد از شلیک گلوله» وی جان خود را از دست داده است.میلاد هاشم‌زاده می‌گوید که تیر به قلب برادرش اصابت کرده و در گواهی پزشک قانونی آمده است که ریه مسعود نیز سوراخ شده است.میلاد هاشم‌زاده همچنین گفت که در درمانگاه شاهد بوده است که چند نفر دیگر هم تیر خورده‌اند که در یک مورد گلوله به شکم و در مورد دیگر به پا اصابت کرده بود.مسعود هاشم‌زاده ۲۷ ساله و دارای دیپلم رشته علوم تجربی بود. به گفته برادر مسعود، وی در زمینه موسیقی و طراحی فعالیت می‌کرد و ۹ سال بود که سنتور می‌نواخت. میلاد می‌گوید از آنجا که در تهران خویشاوندی نداشتند، خانواده تصمیم گرفت که جسد مسعود را در زادگاه پدری‌اش، شهر رشت به خاک بسپارند.با این حال خاکسپاری و مراسم عزاداری مسعود هاشم‌زاده نیز از سوی مسئولان محلی با مشکل مواجه می‌شود.به گفته میلاد هاشم‌زاده، پس از انتقال جسد به رشت، با وجود در دست بودن گواهی فوت، وی و دوستش را بازداشت شده و به مدت چندین ساعت بازجویی می‌شوند.همچنین مسئولان شهرستان رشت خاکسپاری جسد را منوط به اخذ مجوز از پزشک قانونی کرده، و به خانواده ها‌شم‌زاده اجازه نداده‌اند که برای وی مراسم برگزار کنند و اعلامیه‌ها و پارچه‌های سیاه را نیز جمع‌آوری کردند.
روز پنجشنبه ماموران امنیتی به خانه خانواده هاشم‌زاده در شهر تهران آمده و علاوه بر جمع‌آوری اعلامیه‌ها و نشان‌های عزاداری پدر مسعود را با خود برده‌اندبه خانواده هاشم‌زاده نیز گفته شده است که هر چه زودتر رشت را ترک کنند و به تهران باز گردند.میلاد هاشم‌زاده می‌گوید که پدر و مادرش در وضعیت نامطلوبی به سر می‌برند و دیدار میرحسین موسوی و «مادران صلح» از این خانواده، روحیه آنها را بهبود بخشیده است.از سوی دیگر رادیو فردا اطلاع پیدا کرده است که روز پنجشنبه مأموران امنیتی به خانه خانواده هاشم‌زاده در شهر تهران آمده و علاوه بر جمع‌آوری اعلامیه‌ها و نشان‌های عزاداری، پدر مسعود را نیز با خود برده‌اند؛ دو برادر دیگر مسعود نیز برای اینکه پدرشان را تنها نگذارند همراه با وی به آگاهی رفته‌اند.آخرین خبر حاکی از آن است که پس از چند ساعت بازجویی و هشدار به خانواده هاشم‌زاده در مورد هرگونه اطلاع‌رسانی و برگزاری مراسم عزاداری، پدر مسعود آزاد شده است. در همین حال به گزارش سایت نوروز، یک شاهد عینی که هنگام اصابت گلوله به مسعود هاشم‌زاده همراه وی بوده گفته است که ضارب از نیروهایی بوده است که «لباس سبز تیره» پوشیده بودند.این شاهد عینی می‌گوید: «از شادمان وارد مستعانیه شدیم و به طرف خیابان زنجان می‌رفتیم. پنج- شش نفر بودیم. مسعود در وسط خیابان راه می‌رفت و من کمی جلو تر و در کنار بودم. چند نفر از نیروها که با لباس سرتاسر سبز تیره در میانه کوچه با فاصله حدوداً صد متر از ما ایستاده بودند. آنها اسلحه داشتند. یکی از آنها اسلحه را رو به زمین گرفت و شلیک کرد. مسعود فریاد زد مشقیه نترسید. بلافاصله پس از این سخن بود که یکی از آن نیروها که قد کمی کوتاه داشت و کمی هم چاق بود، زانوانش را خم کرد و با اسلحه‌اش که شاید کلاشینکف قنداق تا شو بود به سمت مسعود نشانه رفت و شلیک کرد. مسعود به پشت به زمین افتاد.»


کشته شدن محسن روح‌الامینی، فرزند مشاور ارشد محسن رضایی


‌در خبر دیگر سایت «موج سبز آزادی» اعلام کرد، محسن روح‌الامینی، فرزند دکتر عبدالحسین روح‌الامینی نجف‌آبادی، که در انتخابات اخیر از اعضای ارشد ستاد محسن رضایی بود، «در زندان اوین» کشته شده است.این گزارش می‌افزاید خانواده محسن روح‌الامینی خبر کشته شدن فرزند خود را دو شب قبل در یک تماس تلفنی دریافت کرده‌اند و به آنها اعلام شده که برای تحویل جسد مراجعه کنند. به نوشته «موج سبز آزادی» محسن روح الامینی پس از آغاز کار دولت احمدی‌نژاد به ریاست انستیتور پاستور رسید و در انتخابات اخیر نیز از اعضای حلقه اصلی مشاوران محسن رضایی بود.برپایه این گزارش «موج سبز آزادی»، محسن روح‌الامینی، در تجمعات روز ۱۸ تیر دستگیر می‌شود و با آنکه به خانواده‌ او اعلام شده بود فرزندشان به زودی آزاد می‌شود، در هفته گذشته خبر درگذشت وی به خانواده‌اش اعلام می‌شود.


0 نظر دهید: